Oldalak

2013. január 3., csütörtök

2013 – Marketing védőháló© építésének az éve.

 

Csak most, 2013 első hetében  4 ajánlat kérés érkezett a témában. Ja, igen. A Marketing védőháló ©röviden nem más, mint releváns adatbázis építés és a hozzá kapcsolódó folyamatok, melyek folyamatos ügyfél áramlást eredményeznek.

Miért állítom, hogy 2013 ennek az éve?  Ennek 3 egyszerű oka van:
1.       A magyar cégek 79%-a nem gyűjti módszeresen az adatokat és ennek nagy része a KKV szegmens.
2.       Minden eszköz, ami ehhez szükséges a cégek számára, adott, mind technikai, mind gondolati síkon, viszont, nincs megtanítva, hogyan kell és mi a haszna. 
3.       Létfontosságú a túléléshez!
Gondolj bele! Ha az elmúlt évet azzal (is) töltöd hogy Marketing védőháló ©-t alakítasz ki most az év eleji tervezés során úgy indulhatnál, hogy van egy konkrét terved arra, kinek, miből, mennyit és mikor szeretnél eladni és ki is tudsz rá dolgozni egy tervet. 

Emlékszem, hogy 2012 év elején mindössze 12! olyan konkrét ügyfél név szerepelt a listámon, akinél tudtam tervezni. Kicsit gyomorszorító volt. Itt ne arra tervezésre gondolj, hogy de jó lenne ha bejönne. Itt arról van szó, ha a megfelelő aktivitásokat megteszed a cégekkel, akkor az eredmény jönni fog (én 15% buffert szoktam adni lefele és ennek felét felfelé).

Tavaly (2012) rástartoltam a saját Marketing védőháló ©-mra. Ma 54 ügyféllel tervezek és 1 óra alatt a 2011-es árbevételemet le is tudtam. És ezek csak azok az ügyfelek, akiknek már szolgáltattunk, a csőben lévőket nem adtam hozzá.

A legnagyobb érték, a kezelt, folyamatosan bővülő és informatív adatbázis. Nézz körül, a csapból is folyni kezd a téma. Nemrég arról olvastam, hogy a Google és a Facebook olyan szolgáltatásokat indít mely az összefésült adatbázisokból meg tudja mondani ki vagy és mit akarsz vásárolni és mikor. Nyilván mások a dimenziók, de a lehetőségek és az eszközök neked is megvannak.

Az Ügyfelet Dögivel blog pont ezzel foglalkozik, hogyan tudod megteremteni vállalkozásod, céged számára azt a hátteret, amit okosan használva komoly tőkévé válik. Képzeld el milyen értéke van a piacodon egy olyan listának, ami tartalmazza :  

  • a döntéshozó(k) nevét elérhetőségét
  • a vevői attitűdöket
  • a vásárlási mennyiséget, relevanciát
  • a piaci aktivitást
  • és amit Te még látni szeretnél.

FONTOS! Minden amiről szó lesz számodra is tökéletesen házi eszközökkel, kevés pénzből is megcsinálható. Bizonyos nagyságrend felett viszont, olyan többlet munka, ami a cég napi működésének rovására mehet. Ha ezt érzed, jelentkezz segítek!

A mai napra egy fontos Tipp. Az adatbázisod alapja, azok akikkel eddig Te vagy a munkatársaid találkoztak. A cégek csak kis része rögzíti fel a névjegyeit egy jól kialakított rendszerbe vagy egy egyszerű Excelbe. Adok egy segédletet és egy rövid leírást, miért is érdemes erre energiát szánnod, mi az oka, hogy ez az alapja egy jó adatbázisnak és hogyan tudsz már most pénzt csinálni belőle. A segédletet innen tudod letölteni.

Ügyfelet Dögivel
Poór Károly

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése