Csak most, 2013 első hetében 4 ajánlat kérés érkezett a témában. Ja, igen.
A Marketing védőháló ©röviden
nem más, mint releváns adatbázis építés és a hozzá kapcsolódó folyamatok,
melyek folyamatos ügyfél áramlást eredményeznek.
Miért állítom, hogy 2013 ennek az
éve? Ennek 3 egyszerű oka van:
1. A magyar cégek 79%-a nem gyűjti módszeresen az adatokat és ennek nagy része a KKV szegmens.
2. Minden eszköz, ami ehhez szükséges a cégek számára, adott, mind technikai, mind gondolati síkon, viszont, nincs megtanítva, hogyan kell és mi a haszna.
3. Létfontosságú a túléléshez!
Gondolj bele! Ha az elmúlt évet
azzal (is) töltöd hogy Marketing védőháló ©-t alakítasz ki most az év eleji tervezés során úgy indulhatnál, hogy
van egy konkrét terved arra, kinek, miből, mennyit és mikor szeretnél eladni és
ki is tudsz rá dolgozni egy tervet.
Emlékszem, hogy 2012 év elején mindössze
12! olyan konkrét ügyfél név szerepelt a listámon, akinél tudtam tervezni.
Kicsit gyomorszorító volt. Itt ne arra tervezésre gondolj, hogy de jó lenne ha
bejönne. Itt arról van szó, ha a megfelelő aktivitásokat megteszed a cégekkel,
akkor az eredmény jönni fog (én 15% buffert szoktam adni lefele és ennek felét
felfelé).
Tavaly (2012) rástartoltam a saját Marketing védőháló ©-mra. Ma 54 ügyféllel tervezek és 1 óra
alatt a 2011-es árbevételemet le is tudtam. És ezek csak azok az ügyfelek,
akiknek már szolgáltattunk, a csőben lévőket nem adtam hozzá.
A legnagyobb érték, a kezelt, folyamatosan bővülő és informatív
adatbázis. Nézz körül, a csapból is folyni kezd a téma. Nemrég arról olvastam, hogy a
Google és a Facebook olyan szolgáltatásokat indít mely az összefésült
adatbázisokból meg tudja mondani ki vagy és mit akarsz vásárolni és mikor. Nyilván mások a dimenziók, de a lehetőségek és az eszközök neked is megvannak.
Az Ügyfelet Dögivel blog pont ezzel foglalkozik, hogyan tudod
megteremteni vállalkozásod, céged számára azt a hátteret, amit okosan használva
komoly tőkévé válik. Képzeld el milyen értéke van a piacodon egy olyan
listának, ami tartalmazza :
- a döntéshozó(k) nevét elérhetőségét
- a vevői attitűdöket
- a vásárlási mennyiséget, relevanciát
- a piaci aktivitást
- és amit Te még látni szeretnél.
FONTOS! Minden amiről szó lesz
számodra is tökéletesen házi eszközökkel, kevés pénzből is megcsinálható.
Bizonyos nagyságrend felett viszont, olyan többlet munka, ami a cég napi
működésének rovására mehet. Ha ezt érzed, jelentkezz segítek!
A mai napra egy fontos Tipp. Az
adatbázisod alapja, azok akikkel eddig Te vagy a munkatársaid találkoztak. A
cégek csak kis része rögzíti fel a névjegyeit egy jól kialakított rendszerbe
vagy egy egyszerű Excelbe. Adok egy segédletet és egy rövid leírást, miért is
érdemes erre energiát szánnod, mi az oka, hogy ez az alapja egy jó adatbázisnak
és hogyan tudsz már most pénzt csinálni belőle. A segédletet innen tudod
letölteni.
Ügyfelet Dögivel
Poór Károly
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése