Oldalak

2013. január 10., csütörtök

A 10 legkedveltebb marketing eszköz II.



Az előző bejegyzésben összehasonlítottam két felmérést, amely gyökeresen más eredményeket mutat. Én inkább hiszek az utóbbi felmérésben. Pálcát törni egyik eszköz felett sem szabad, hisz megfelelően kihasználva, mindegyik jó valamire.
Nagyon sok függ attól, kiket akarunk megszólítani. Én azt tapasztaltam meg, hogy a B2B piacon a személyes kapcsolatokra épülő kommunikációs eszközök a befutók.
Az én sorrendemben

  1. kapcsolat építés (üzleti networking)
  2. személyes értékesítés 
  3. rendezvények (saját szervezésű)
  4. Call Center
  5. E-dm –sales page
  6. adrwords-online hirdetés
  7. partner marketing
  8. DM
  9. szakmai sajtóban megjelenés
  10. rádió

Ezzel lehet vitatkozni! Én hatékonyság és beletett energia nézőpontjából közelítem meg. Persze vannak olyan szakmák, ahol egyik másik még csak nem is releváns. Igazából a rendezvény a legérdekesebb téma, mivel a két felmérésben ez a legnagyobb eltérés.

A rendezvények, melyeket a cég saját maga és partnerei (leendő partnerei) számára szervez, a legjobb ügyfélkapcsolat teremtő alkalmak. Az én koncepciómban, itt nyújtok a legtöbbet, hisz olyan információkat adok, amiket már tud, csak itt be is építi a gyakorlatba. A Marketing Műhelyen 8-10 fővel találkozik és megfosztja másokkal a tapasztalatait. Ez rendhagyó!

Azon érdemes elgondolkodni, hogy milyen eseményen tudsz 2-3 órában 8-30 embernek adni valamit, ami építi a hiteledet, valamint a másik fél számára élvezetet nyújt és nem azt érzik, hogy el akarnak neki adni valamit. Mi benned a rendhagyó? Mit nyer Veled a másik?

(A rendezvény szponzoráció inkább képzettársítás és nem ugyanezt az eredményt hozza.) 

Képzeld el, hogy egy időben 8-30 ember idejét kapod meg. Ez nagyon sok. Én is kedden szembesültem vele, hogy 1 perc 600 ember előtt az 10 óra figyelem összesen. (köszönöm András)

A jó rendezvény megszervezésének első és legfontosabb pontja, hogy kiket hívunk meg. Kikkel akarunk megismerkedni, kiknek akarunk értékesíteni, kik lehetnek jó ajánlók. Ha van egy jó adatbázisod, akkor ez nem okozhat gondot. 

Épített adatbázis nélkül csak daráló és szenvedés a rendezvény feltöltés. (én már nem is nagyon vállalok ilyen munkát)
Január 24-én erről is fogok beszélgetni pár partneremmel, ha van kedved csatlakozz.

Legközelebb: mennyi ügyfelet lehet veszíteni a rossz felkövetéssel!? Hogyan tudod ezt megakadályozni.


Addig is Ügyfelet Dögivel!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése