Az előző bejegyzésben
összehasonlítottam két felmérést, amely gyökeresen más eredményeket mutat. Én
inkább hiszek az utóbbi felmérésben. Pálcát törni egyik eszköz felett sem
szabad, hisz megfelelően kihasználva, mindegyik jó valamire.
Nagyon sok függ attól, kiket
akarunk megszólítani. Én azt tapasztaltam meg, hogy a B2B piacon a személyes
kapcsolatokra épülő kommunikációs eszközök a befutók.
Az én sorrendemben
- kapcsolat építés (üzleti networking)
- személyes értékesítés
- rendezvények (saját szervezésű)
- Call Center
- E-dm –sales page
- adrwords-online hirdetés
- partner marketing
- DM
- szakmai sajtóban megjelenés
- rádió
Ezzel lehet vitatkozni! Én
hatékonyság és beletett energia nézőpontjából közelítem meg. Persze vannak
olyan szakmák, ahol egyik másik még csak nem is releváns. Igazából a rendezvény a
legérdekesebb téma, mivel a két felmérésben ez a legnagyobb eltérés.
A rendezvények, melyeket a cég saját maga és partnerei (leendő partnerei) számára szervez, a legjobb ügyfélkapcsolat teremtő alkalmak. Az én
koncepciómban, itt nyújtok a legtöbbet, hisz olyan információkat adok, amiket már
tud, csak itt be is építi a gyakorlatba. A Marketing Műhelyen 8-10 fővel
találkozik és megfosztja másokkal a tapasztalatait. Ez rendhagyó!
Azon érdemes elgondolkodni, hogy
milyen eseményen tudsz 2-3 órában 8-30 embernek adni valamit, ami építi a
hiteledet, valamint a másik fél számára élvezetet nyújt és nem azt érzik, hogy
el akarnak neki adni valamit. Mi benned a rendhagyó? Mit nyer Veled a másik?
(A rendezvény szponzoráció inkább képzettársítás
és nem ugyanezt az eredményt hozza.)
Képzeld el, hogy egy időben 8-30 ember
idejét kapod meg. Ez nagyon sok. Én is kedden szembesültem vele, hogy 1 perc
600 ember előtt az 10 óra figyelem összesen. (köszönöm András)
A jó rendezvény megszervezésének
első és legfontosabb pontja, hogy kiket hívunk meg. Kikkel akarunk
megismerkedni, kiknek akarunk értékesíteni, kik lehetnek jó ajánlók. Ha van egy
jó adatbázisod, akkor ez nem okozhat gondot.
Épített adatbázis nélkül csak
daráló és szenvedés a rendezvény feltöltés. (én már nem is nagyon vállalok
ilyen munkát)
Január 24-én erről is fogok
beszélgetni pár partneremmel, ha van kedved csatlakozz.
Legközelebb: mennyi ügyfelet
lehet veszíteni a rossz felkövetéssel!? Hogyan tudod ezt megakadályozni.
Addig is Ügyfelet Dögivel!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése