Tavaly év végén A „Marketing a Gyakorlatban” – Bazi nagy SEO
oktatáson hakniztam és ott volt egy igen érdekes felmérés, amin nagyon
meglepődtem. A felmérést cca. 1.200 cégvezető-marketinges töltötte ki és nagyon érdekes, nem várt volt az eredményén. A felmérés arra volt kíváncsi, hogy mely a
10 legkedveltebb marketing eszköz:
Nekem nagyon tanulságos volt több szempontból is. Az itt
látott lista csak egy kivonat, amennyiben érdekel a teljes repertoár, e-mailben
külön kérésre el tudom küldeni, de szerintem ez is sok mindent elmond a mai
helyzetről.
1.Facebook - 326 | 6.Hirdetések - 188 | 11.Youtube - 134 |
2.Weboldal - 325 | 7.Hűségprogram - 174 | 12.Webshop - 128 |
3.TV reklám - 249 | 8.Szórólap - 160 | 13.AdWords - 127 |
4.Akciók - 205 | 9.Kupon - 159 | 14.Rádió reklám - 118 |
5.Nyereményjáték - 195 | 10.Kapcsolatépítés - 139 | 15.Gerilla marketing - 101 |
...
21.SEO - 72
…
28.Sales page - 52
…
33.Call
center - 41
…
45.SMS - 11
…
52.Vimeo - 1
Forrás: http://marketingagyakorlatban.hu/
Kíváncsi vagyok Te egyetértesz-e ezzel? Neked melyik a
kedvenc marketing eszközöd?
Lehet hogy sokan úgy értelmezték, hogy erről a csatornán
szeretnek legjobban reklámot fogyasztani. Megkérdeztem Istvánt, nem ez a
magyarázat...
Nagyon sokkolt, hogy például a rendezvények egyetlen formája
sem szerepelt a listán. Ehhez képest pár országgal arrébb a következő a
tendencia:
![]() |
Forrás: MarketingSherpa |
Neked mi a véleményed az eltérésekről? Folytatás
csütörtökön.
Ügyfelet Dögivel
Poór Károly
Ez tényleg érdekes. Megnéztem a Marketingsherpa táblázatát is, és mi magunk az első négyet használjuk leginkább, azzal a különbséggel, hogy a trade show helyett saját szervezésű rendezvényt alkalmazunk nagyobb arányban.
VálaszTörlésMegnézve az elmúlt időszak kampányait, az ügyfeleink is inkább a saját rendezvények felé tolódnak el, hisz már tudják, kit, hogyan kell elhívni és egyre jobbak a téma választások. Ha ez a trend is begyűrűzik, akkor megéri rendezvény szervezőnek lenni...
TörlésSzerintem a Facebook egy felfújt lufi. Mindenki azt hiszi, hogy terem az arany tojást tojó tyúk, de még senkivel nem beszéltem aki az üzleti vagy bevétele felét onnan szerezte volna. Mi is próbáltunk hirdetni ott, több módon és ráadásul nagyon releváns termékkel, és nem sokat hozott...
VálaszTörlésGyakorló rendezvényszervezőként örülnék, ha ez a trend erősödne, és alá is tudom támasztani a hasznosságát egy saját példával. Tavaly egy régi partnerünknek szerveztünk egy exclusive partnertalálkozót, ahová a meglévő partnereiken kívül, okosan potenciális partnereket is meghívtak. Eredmény: a rendezvény után aláírásra került egy 10m Ft-os új megrendelés, azzal az indokkal, hogy amelyik cég ilyen profi rendezvényt tud tartani, az biztosan stabil, és megbízható szereplője a piacának. Saját konklúzió: "Egy jól sikerült rendezvény, százszor jobban pozíciónál a vevőid körében, mint egy média megjelenés"
VálaszTörlés