
A legutóbbi
bejegyzésem sok privát e-mailt, sőt 2-3 telefont is kaptam. Egyesek azért írtak, hogy na végre, a többség, főként marketinggel foglalkozók, kikérték maguknak a dolgot. Nagyon sok marketingest látok tevékenykedni, kis cégekben, saját 1-2 fős vállalkozásban, multiban dolgozni. Szerintem komoly fogalom zavar van, mert bár azt mondja az irodalom, hogy van egy sablonja a marketing tervnek, ami igaz, de basszus annak a ctrl+c ctrl+v egy kicsit átfirkálása nem marketing terv a kutya fáját. Ma a piacon részmegoldásokat lehet vásárolni.
Rengetegen foglalkoznak online marketinggel, alig valaki termékfejlesztéssel, direkt marketinggel (az online-hoz viszonyítva). Mindenkinek van valami tanult és tapasztalt tudása, amit az ügyfél szolgálatába tud állítani. Nincsenek "Polihisztor Marketingesek". Olyan van, aki rettentő jó stratéga és jól választja meg a mixet, de tuti, hogy utána csapattal oldja meg a részleteket. Nem véletlenül vannak specialisták az egyes területeken, hisz ők azok, akik egy területhez nagyon értenek és a kiváló specialisták, azt is tudják, hogyan kell illeszkedni a más eszközökhöz. No ezekből van rém kevés. Honnan tudom? Ha sok lenne, akkor nagyon sok sikeres magyar cég lenne, annak ellenére, hogy a körülmények ellenünk játszanak. Nagyon kevesen csinálnak például értékelhető és használható felmérést, mert az drága, plusz fogalmuk sincs hogyan kell jól kérdezni és az adatokat kiértékelni. Az ügyfélnek egy mentsvára marad - TANULNI. mindegy, hogy kinél, hol, mennyiért. A lényeg, hogy a marketing irányú tudását fejlessze, minden téren. A legjobban a saját cégét, ő maga ismeri, övé a vízió, csak az eszközöket kell jól használni. Azok a marketingesek és eszközeik a legjobbak, akik ezt a víziót tudják támogatni. Jah igen! Referencia! Tessék elkérni referenciákat telefonszámmal és megkérdezni őket. Sok honlapon kint vannak vevő vélemények monogrammal meg kép nélkül. Come on...
Volt, aki csak azért dolgozott velünk mert anno a konkurenciájának jók voltunk. Gondolom ez mással is megesett. Aki ilyet nem ad ki mert mindenféle titoktartás, ott már van mitől félni.
Ügyfélszerzésben csak az tud segíteni, akinek van elég ügyfele, mivel nem tudsz kifele jobban szolgáltatni, mint amennyit befelé (a szervezetben) el tudsz érni
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése