A legfontosabb
kérdés, amit mindenkinek fel kell tennie, amikor adatbázis építéshez hozzálát: Mit akarok tudni az ügyfeleimről? (milyen
adatokat akarok gyűjteni?)
Érdemes a
cégben, ha többen vannak összeülni és brain storming jelleggel összeírni, hogy
mire lennénk kíváncsiak (az most teljesen mindegy, hogy honnan tudjuk meg az
adatokat, vagy meglehet –e tudni egyáltalán)
Ekkor lesz egy
hatalmas lista (remélhetőleg), arról, hogy milyen adatokat szeretnétek
megtudni. Ilyenkor kell ezekre a kérdésekre kitalálni a megfelelő, válaszokat.
Erre azért van szükség, mert ha mindenki a saját belátása szerint írja le a
válaszokat, akkor nehéz lesz később csoportokat, szűréseket csinálni.
Egy példa:
Egy másik:
Ez végig kell
gondolnod, mert vannak olyan rendszerek, ahol ha egyszer felvitted nem tudod
módosítani, másutt bármikor adhatsz hozzá újat, de ezzel vigyázni kell, hogy
milyen szabályok szerint lehet módosítani a listában.
Ezek az
oszlopok, mezők folyamatosan bővülnek. Alapvetően 4 nagy adatcsoportra érdemes
bontanod az adatokat:
A cég adatai
elérhetőségek
demográfia
(elhelyezkedés, árbevétel, mérleg adatok, létszám, tevékenység)
A kontakt
adatai
elérhetőségek
személyes
adatok (hobby, család, érd kör, amit fontosnak tartasz)
benyomások
A
szolgáltatással kapcsolatos adatok
mi iránt
érdeklődik
relevancia
érték
Interakciók
kapcsolattartó(k)
dátumok
(találkozó, ajánlat küldése, szerződés dátuma stb.)
Nyilván ezen
kívül bármilyen adatot gyűjthetsz. Ez a legjobban letisztult és egyik
legegyszerűbb struktúra.
Ezt mind az
új, mind a meglévő listáddal meg tudod tenni. A következőkben a téma az lesz,
hogy tudod feltölteni adatokkal a listádat.
Addig is
Ügyfelet
Dögivel
Poór Károly
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése