Ahhoz hogy tudjuk, érdemes
definiálni azt, hogy ez mi is valójában. A dolog szépsége, hogy ahány ház,
annyi szokás. Magyarul ezt mindenki másképp értelmezi. Kevesen definiálják le.
![]() | |
Lead Generálás csatornái (nagyításhoz kattints) |
A legtöbb helyen „üzleti lehetőségnek” nevezik. Erre mondom, hogy ennek a megfogalmazásnak is 1.000 árnyalata van, hisz nekem már az üzleti lehetőség, hogy valakit felhívhatok telefonon, másnak csak az, ha már előkészített szerződéssel várják.
Nehéz közös nevezőt húzni! Én azt
tapasztaltam és nálam okosabbak a témában megerősítették a következőt:
a LEAD nem más, mint azon cégek (csoportja), akik paramétereik alapján megfelelnek a
célszegmenseink valamelyikének, ismerjük a kapcsolattartókat, valamint
megtörtént az első kapcsolat felvétel.
Elsőre nem vette be a gyomrod? Enyém sem! Mondhatod, hogy hiányzik belőle az hogy „érdeklődik”, „venni akar”
stb. Ez már a LEAD relevanciája, nem a meghatározása. Megpróbálom kifejteni.
A LEAD (lista) nem más, mint azok a
cégek, akik méretük, létszámuk, tevékenységük, működésük, földrajzi
elhelyezkedésük, tulajdonosi körük, szervezeti felépítésük, koruk stb.
paraméterek alapján (ezt Te határozod meg, amikor megcsináltad a célpiaci szegmentációt) vásárlóid lehetnek. Ezen felül,
megvan a döntéshozó(k) neve(i) és adatai(k), ráadásul volt egy kapcsolat
felvétel is (magyarul tud Rólad).
Amennyiben ezek a cégek ajánlatot kérnek, vagy az értékesítők elmennek tárgyalni, akkor ezek a cégek nagy %-ban az Ügyfeleid. Tehát ezek a cégek akkor is LEAD-nek minősülnek, ha nem akar még vásárolni, viszont a paraméterei alapján jó vevőd lehet.
Nincs más dolgunk, mint "ott lenni" folyamatosan, hogy amikor az igény felmerül (vagy Te kelted fel), akkor HOT=forró LEAD legyen és nagyobb eséllyel köss üzletet.
Amennyiben ezek a cégek ajánlatot kérnek, vagy az értékesítők elmennek tárgyalni, akkor ezek a cégek nagy %-ban az Ügyfeleid. Tehát ezek a cégek akkor is LEAD-nek minősülnek, ha nem akar még vásárolni, viszont a paraméterei alapján jó vevőd lehet.
Nincs más dolgunk, mint "ott lenni" folyamatosan, hogy amikor az igény felmerül (vagy Te kelted fel), akkor HOT=forró LEAD legyen és nagyobb eséllyel köss üzletet.
Néha, mikor felhozom a Marketing Műhelyen ezt, akkor többen döbbenten néznek, hogy hát nekik nem nagyon van ez
így beparaméterezve, tehát nincs sok esély arra, hogy a LEAD bekerül a tölcséredbe.
Mindenképp áldásos, ha tudod kik lehetnek a vevőid és honnan ismered fel őket.
Mindenképp áldásos, ha tudod kik lehetnek a vevőid és honnan ismered fel őket.
A fenti ábra azt mutatja, hogy
milyen csatornákból épülhet fel ez a lista. Honnan jöhet a LEAD? Van egy dolog,
amit szándékosan kihagytam. Vajon melyiket?
Feladat:
Érdemes osztályoznod 0-100 között
hogy az egyes dolgokból mérhetően neked mennyi LEAD jön be. 0- ha semmi, 1 ha
nem tudod, 100 ha minden onnan jön.
Ezzel az egyszerű gyakorlattal fel is tudod térképezni, hogy melyik
csatornákban vagy erős, és melyekben nem.
Ha segítségre van szükséged, akkor
itt jelentkezhetsz és 8-ad
magaddal meg találhatod a megoldást.
Addig is, Ügyfelet Dögivel!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése