Egyre több olyan felkérés érkezik
hozzánk, hogy akkor szeretnének fizetni a szolgáltatásunkért, ha nekik abból
bevétel keletkezett. Ez Önmagában így nem baj. Kíváncsi lennék, hogy hány web
fejlesztő vagy online médium, esetleg televízió csatorna menne ebbe bele.
Én erre azt szoktam mondani, hogy
egy ilyen konstrukció esetén az értékesítés, a márka és a szolgáltatás
piacképességének teljes kockázatát átvállalja a marketinges cég. Vagyis „üzlettárs”lesz.

(10-ből
7 nem tudja 2 sejti, 1 pontosan tudja)
Az eszköz(ök) választása során
nem ezt a kérdést teszik fel sokan, hanem hogy minél olcsóbb legyen. Így
szerencsétlen marketinges ott spórol ahol tud, hogy ne legyen a kampánya
veszteséges, az alvállalkozóit is rendben ki tudja fizetni. Általában az
eredmény sem a legjobb.
A marketinges álma, legyen az
bármelyik szegmense, ha az ügyfél tisztában van azzal neki mennyit ér egy új
ügyfél megszerzése. Volt olyan kampány terv, ahol a büdzsé 4 M forint volt
havonta. Ez sok pénz (közel 50M havonta) Ebből havonta 700-1.000 vásárlás
történik átlag 10.000 Ft értékben. A büdzsé 1M lett havonta és átlag 150-200
vásárlót hozott. Ez kb cégszinten egy kicsit nyereséges kampány volt. 3. hónap
után azt mondták hogy ez SZAR, mert nem hozza a várt eredményt, ami a 700-1.000
vásárló volt. A cég ezután „alternatív” megoldásokat keresett.
Ma már csak
történelem a cég...
Sokan nem veszik figyelembe, mert
nem is tudják mennyibe kerül egy ügyfél megszerzése, megtartása. Ezért mindig
fizetünk, az időnkkel, az alkalmazottaink bérével, vagy a marketingesek
költségével. Ezért nagyon nehéz eszközt is választani, mert csak a kapott
számla végösszegét tetszik nézni, nem pedig azt, hogy mennyit is hozhat. Az
egyik ismerősöm, havi 50.000 Ft-ot költ hirdetésre az adwords-ön, amiből van
2-3 ügyfele, viszont nem költ el 300.000 Ft-ot egy normális honlapra, hogy az
oda átkattintókból ne 2-3 hanem több vehessen.
Drága a honlap ennyiért!
Szerintem az adwords drága így! Szolgáltatóként azt tapasztalom, és ebben a pályatársak
is megerősítenek, hogy csodát várnak Tőlünk, de nem szeretik ezt megfizetni.
Hála istennek mindig vannak kivételek.
Ha jó marketinget szeretnél,
akkor számold ki, hogy jelenleg mennyibe kerül egy ügyfél megszerzése. utána
döntsd el hogy mennyi a határa annak amit még ki tudsz fizetni egy ügyfélért
(ha ez a szám alacsonyabb, mint amennyibe most kerül akkor gáz van).
Keress fel utána több
marketinggel foglalkozót és add ki a feladatot, hogy ennyi pénzed van amit egy
ügyfélért tudsz fizetni. Állítsák össze úgy a kampányokat, hogy a konverziós
pontok sikeraránya a végén ezt a számot eredményezze. Ekkor meg tudtok egyezni
hogy neki milyen munkát kell beletenni a sikerért és mennyi munkát kell neked beletenni!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése