Oldalak

2013. február 26., kedd

Breaking - Légy óvatos az olcsó tanácsadókkal

A téma megkívánja, hogy foglalkozzam vele. Tegnap esett meg, hogy az egyik ismerősöm felhívott, hogy találkozzunk mert SOS baj van. Egy forrásbevonás alkalmával kellett különböző terveket letenni az asztalra. Ennek egyik fontos eleme volt a marketing terv is. A forrás nélkül gyakorlatilag a cég nem tudja megfinanszírozni az új ügyfeleit és az új árukészletet sem. A gond ott állt be, hogy a marketing terv, ami mondjuk egy Széchenyi hitel igénylése esetén simán átment volna, az egy komoly több tíz milliós forrás bevonásnál viszont a sablon már mintsem segít, ha olyanok olvassák, akik értenek is hozzá. Ezért a marketing tervért 250.000  Ft+áfát fizetett.
Ami hogy most sok, vagy kevés én nem ítélkeznék. Ha egészséges óradíjat nézek 15-20ezer forint, akkor legjobb esetben is kb. 17 órát foglalkozott egy marketing tervvel. Jó esetben az ember a nyaralása tervezésére tölt ennyi időt, nem arra, hogyan lesz új terméke, milyen a piaca állapota, milyen csatornákat használjon stb.

Mondhatni, hogy az ismerősöm nem volt körültekintő. Ő csak azt csinálta, mint a többség: ÁR alapján döntött. Mikor megkérdeztem, hogy mi alapján választott:

  • a másik két ajánlat 3-4X ennyi volt, bár volt benne garancia, kiviteli terv és után követés
  • meggyőzőtt, hogy a többi ajánlat lehúzás
  • volt egy csomó referenciája a honlapon
Nem tudom hibáztatni. Persze most, hogy kiderült, hogy az iromány igazából  használhatatlan, mert nem támasztja alá a források megfelelő felhasználását kell a MAGIC! Most 3 hét haladékot kértünk, hogy egy jó anyagot össze tudjunk tenni, ami megalapozott, ráadásul nem is egy cég, hanem 3 dolgozik rajta...

Rengetegen értenek a marketinghez. Inkább úgy mondom egyes területeihez. A webes, grafikus, designer, SEO-s stb. cégekkel, szabadúszókkal Dunát lehet rekeszteni. Aztán ott a sok ügynökség, ATL-BTL egyaránt, tanácsadó cégek, szabadúszó önfoglalkoztatók. Ezen felül rengeteg sablont lehet találni, amik vagy jók vagy nem. A marketing olyan, mint a foci. Igazából, senki nem ért hozzá :) Igazán a jó szakembereket nehéz megfizetni és jellemzően egy komplett tervezést nem egyedül csinálnak, hanem projekt alapon, csapat munkában. Ezért nem lehet ilyen gyanúsan olcsó egy valódi marketing terv. Tehát olyan cégre bízzuk  magunkat, akik csapatban dolgoznak, és megadják azokat a referenciákat, akiket fel is hívhatunk!

... egy kisebb vagyonért. Viszont ez az összeg semmi, ahhoz képest, amennyit hozni képes akár rövid távon is.

Jah, igen! Nincs MAGIC! Nem lehet pár nap alatt használható dolgot összetenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése