Oldalak

2013. február 8., péntek

Mielőtt CRM-et keresel II. adat feltöltés + letölthető anyag

A legfontosabb kérdés még mindig az: Mit akarok tudni az ügyfeleimről?

"A leggyakoribb (rossz) válasz: tudjam, mikor akar venni/mennyi pénze van arra, amit én árulok. Come on! Légy őszinte, gyakran még te sem tudod mikor mit akarsz venni… Azért emelem ki, mert nem ez az adat, ami neked kell. A legnagyobb jóindulattal mondom, erre ne pályázz! Minél magasabb értékű a szolgáltatásod, valamint egy cégen belül stratégiát és több szereplőt érint, ez az információ egyre távolabb kerül a relevanciától. Persze azt jó tudni mikor van tender…  Ott ritkán nyersz jó piaci árral."

Na , de a lényeg: egy CRM adatbázis megtöltése elsősorban 4+1 helyről lehetséges


  1. Számlázó program eddigi adatai
  2. Névjegykártyáid
  3. Eddigi listáid innen-onnan
  4. Lista vásárlással
     + 1 Lista építéssel – felméréssel

Az első 3-hoz igazából nem kell komoly beruházást tenned. A számlázód adatai viszonylag egyszerűen hozzáférhetők, .xls import-ot biztos tud.

A névjegykártya  felvitel kardinális gond a cégekben, ehhez készítettem egy pár oldalas segédletet, ide kattintva eléred!

Az eddigi listáidat érdemes végignézni szemmel, kiszanálni azt, akiről már tudod, hogy máshol dolgozik, vagy nem akarsz vele beszélni stb. A fontos, hogy az adatokat strukturáld megfelelően. 

A lista vásárlás már érdekes dolog. Heti 4-5 megkeresést kapunk lista vásárlás kapcsán. Leggyakoribb vásárlási szempont, hogy KKV cégek legyenek benne. Ez cirka 30.000 cég legalább, mindenkinek kommunikálni belőle költséges lehet, ha minőségileg akarod csinálni. Érdemes ledefiniálni pontosan mit is szeretnél. A következő adatokat kell megadnod bármely adatbázist szolgáltató cégnél:
Árbevétel (től-ig), Létszám (tól-ig), Földrajzi elhelyezkedés, tevékenységi kör, alapítás éve, tulajdonos (magyar, vegyes, nem magyar), ezen felül még lehetnek egyéb szűrők, általában a lista szolgáltatók ezekre tudnak adatokat adni (jellemzően előfizetési rendszerben). 

A vásárolt adatokból, amit elvárhatsz: bejegyzett vezető tisztségviselő neve, központi szám info-s e-mail (ez 50-60%-ban van meg általában) 75%-85% ban pontos posta cím. Ez egy remek alap lista lehet, ha jól adod meg a paramétereket.
(a segédletben van egy összehasonlító táblázat meleg és hideg lista közt)

A legjobb lista, amit Te magad építesz. Ehhez azonban az alap adatokon kívül, el kell kezdened szubjektív, a Te számodra fontos kérdéseket feltenni. (Mit akarok tudni az ügyfeleimről?)
Ezeket a fontos kérdéseket a legegyszerűbben a piacodtól tudod megkérdezni, felmérés formájában. Ettől többeken idegrángás és hátszár felállás tapasztalható. Nem csodálom. Egyfelől sok az Önjelölt felmérő guru/zseni/cég vagy nem cég. Másfelől Te is kapsz heti 1-2 ilyen telefonhívást.

No, akkor mégis hol van a megoldás. A segédletben van egy esettanulmány erre vonatkozóan, ráadásul, olya felmérés, amiből még megrendelést is lehet generálni.

A segédletet ide kattintva tudod letölteni 2 adat megadásával.

Mint minden nagyszerű dolog ez sem bonyolult.

Ügyfelet Dögivel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése