A legfontosabb kérdés még mindig az: Mit
akarok tudni az ügyfeleimről?
"A leggyakoribb (rossz) válasz: tudjam, mikor akar
venni/mennyi pénze van arra, amit én árulok. Come on! Légy őszinte, gyakran még
te sem tudod mikor mit akarsz venni… Azért emelem ki, mert nem ez az adat, ami
neked kell. A legnagyobb jóindulattal mondom, erre ne pályázz! Minél magasabb
értékű a szolgáltatásod, valamint egy cégen belül stratégiát és több szereplőt
érint, ez az információ egyre távolabb kerül a relevanciától. Persze azt jó
tudni mikor van tender… Ott ritkán nyersz
jó piaci árral."
Na , de a lényeg: egy CRM adatbázis megtöltése elsősorban 4+1
helyről lehetséges
- Számlázó program eddigi adatai
- Névjegykártyáid
- Eddigi listáid innen-onnan
- Lista vásárlással
+ 1 Lista építéssel – felméréssel
Az első 3-hoz igazából nem kell komoly beruházást tenned. A
számlázód adatai viszonylag egyszerűen hozzáférhetők, .xls import-ot biztos
tud.
A névjegykártya felvitel kardinális gond a cégekben, ehhez
készítettem egy pár oldalas segédletet, ide kattintva eléred!
Az eddigi listáidat érdemes végignézni szemmel, kiszanálni
azt, akiről már tudod, hogy máshol dolgozik, vagy nem akarsz vele beszélni stb.
A fontos, hogy az adatokat strukturáld megfelelően.
A lista vásárlás már érdekes dolog. Heti 4-5 megkeresést
kapunk lista vásárlás kapcsán. Leggyakoribb vásárlási szempont, hogy KKV cégek
legyenek benne. Ez cirka 30.000 cég legalább, mindenkinek kommunikálni belőle
költséges lehet, ha minőségileg akarod csinálni. Érdemes ledefiniálni pontosan
mit is szeretnél. A következő adatokat kell megadnod bármely adatbázist
szolgáltató cégnél:
Árbevétel (től-ig), Létszám (tól-ig), Földrajzi
elhelyezkedés, tevékenységi kör, alapítás éve, tulajdonos (magyar, vegyes, nem
magyar), ezen felül még lehetnek egyéb szűrők, általában a lista szolgáltatók
ezekre tudnak adatokat adni (jellemzően előfizetési rendszerben).
A vásárolt
adatokból, amit elvárhatsz: bejegyzett vezető tisztségviselő neve, központi
szám info-s e-mail (ez 50-60%-ban van meg általában) 75%-85% ban pontos posta
cím. Ez egy remek alap lista lehet, ha jól adod meg a paramétereket.
(a segédletben van egy
összehasonlító táblázat meleg és hideg lista közt)
A legjobb lista, amit Te magad építesz. Ehhez azonban az
alap adatokon kívül, el kell kezdened szubjektív, a Te számodra fontos
kérdéseket feltenni. (Mit akarok tudni az ügyfeleimről?)
Ezeket a fontos kérdéseket a legegyszerűbben a piacodtól
tudod megkérdezni, felmérés formájában. Ettől többeken idegrángás és hátszár
felállás tapasztalható. Nem csodálom. Egyfelől sok az Önjelölt felmérő
guru/zseni/cég vagy nem cég. Másfelől Te is kapsz heti 1-2 ilyen telefonhívást.
No, akkor mégis hol van a megoldás. A segédletben van egy
esettanulmány erre vonatkozóan, ráadásul, olya felmérés, amiből még
megrendelést is lehet generálni.
A segédletet ide kattintva tudod letölteni 2 adat
megadásával.
Mint minden nagyszerű dolog ez sem bonyolult.
Ügyfelet Dögivel
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése