Oldalak

2013. május 13., hétfő

Amikor a marketing jól működik, de még sincs elég vevő




Rémálom!!! Tökéletesen működnek a kampányaink, rengeteg a honlap látogatónk, like- ok tömkelege, bejövő telefonok vihara, és degesznyi értékesítési találkozó. Rémálom? A felvezetés sosem az. Csak akkor találod annak, mikor a
nagy hajtás utáni meetingen megnézzük, csörgött-e a kassza? (by Oláh Sándor)
Bakker, nem! Illetve nem úgy mint ahogy ennek a hype-nak a végén kellett volna. Végignézem a munkatársaidon, mindenki lesütött szemmel kerüli a pillantásokat, mikor azt a kérdést teszed fel? Hogyan történhetett mindez?

A marketingesed talán az, aki nem szégyenében, hanem dühében duzzog. Dühös, mert a remek marketing kampányaiból a sales bénázott és alig tudott bekötni. Nem atomerőművet árulunk, de nem is irodaszereket. Nem érti senki, mi volt az oka, hogy nem tudtunk egy valóban sikeres kampányból, nagyságrendekkel több ügyfelet behozni…

Sajnos van olyan mikor egyszerűen nincsenek lezárva a sales folyamtok, hanem az ügyfél még mindig egy Lead vagy prospect, akár annak ellenére, hogy szerződése lenne. Ki ne látott volna olyat a szomszédban, hogy valaki megrendelt egy adott szolgáltatást a sales örült, majd az ügyfél hónapokig elérhetetlen volt és mégsem vette igénybe azt.

Az is gyakori, hogy az értékesítő nem ismeri eléggé az ügyelek mechanizmusait és az első-második igen komolynak tűnő akadálykor megfutamodik, pedig azok „csak” a nagy játék részei. 

Szerintem az üzleti értékesítésben nem azok a sales-ek jók akik mint a bulldózer mennek ajtón ki ablakon be. Ők 1X max eladnak, inkább vesznek tőlük hogy elmenjenek. A modern értékesítés nem így működik. 

Készség szinten kell elsajátítani a tárgyalás technikát, a kifogás kezelést, a termék ismeretet, az üzleti kapcsolat építést, emberismeretet (legyen ez bármilyen iskola) a lezárást, felkövetést, telefonálást stb.
A fentiekből persze mindeki marha jó, ettől én még leggyakrabban azt hallom, hogy „az értékesítőm nem tud zárni” Ez igaz, de akkor nagyon nyitni sem tud…

Van egy fickó (és nem az akire Te most gondolsz), aki tud segíteni abban, hogy az előző eset ne essen meg veled, és a fenti készségeket elsajátítsd.  Csinált egy programot, ami low budget, viszont ott van…

Csak azoknak javaslom, akiknek fontos, hogy úgy értékesítsenek, hogy a másik félnek mindez örömöt és ne kínt okozzon.

Ügyfelet Dögivel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése