
Bakker, nem! Illetve nem úgy mint
ahogy ennek a hype-nak a végén kellett volna. Végignézem a munkatársaidon,
mindenki lesütött szemmel kerüli a pillantásokat, mikor azt a kérdést teszed
fel? Hogyan történhetett mindez?
A marketingesed talán az, aki nem
szégyenében, hanem dühében duzzog. Dühös, mert a remek marketing kampányaiból a
sales bénázott és alig tudott bekötni. Nem atomerőművet árulunk, de nem is
irodaszereket. Nem érti senki, mi volt az oka, hogy nem tudtunk egy valóban
sikeres kampányból, nagyságrendekkel több ügyfelet behozni…
Sajnos van olyan mikor egyszerűen
nincsenek lezárva a sales folyamtok, hanem az ügyfél még mindig egy Lead vagy prospect,
akár annak ellenére, hogy szerződése lenne. Ki ne látott volna olyat a
szomszédban, hogy valaki megrendelt egy adott szolgáltatást a sales örült, majd
az ügyfél hónapokig elérhetetlen volt és mégsem vette igénybe azt.
Az is gyakori, hogy az értékesítő
nem ismeri eléggé az ügyelek mechanizmusait és az első-második igen komolynak
tűnő akadálykor megfutamodik, pedig azok „csak” a nagy játék részei.
Szerintem az üzleti
értékesítésben nem azok a sales-ek jók akik mint a bulldózer mennek ajtón ki
ablakon be. Ők 1X max eladnak, inkább vesznek tőlük hogy elmenjenek. A modern
értékesítés nem így működik.
Készség szinten kell elsajátítani
a tárgyalás technikát, a kifogás kezelést, a termék ismeretet, az üzleti
kapcsolat építést, emberismeretet (legyen ez bármilyen iskola) a lezárást,
felkövetést, telefonálást stb.
A fentiekből persze mindeki marha
jó, ettől én még leggyakrabban azt hallom, hogy „az értékesítőm nem tud zárni”
Ez igaz, de akkor nagyon nyitni sem tud…
Van egy fickó (és nem az akire Te
most gondolsz), aki tud segíteni abban, hogy az előző eset ne essen meg veled,
és a fenti készségeket elsajátítsd. Csinált egy programot, ami low budget, viszont ott van…
Csak azoknak javaslom, akiknek
fontos, hogy úgy értékesítsenek, hogy a másik félnek mindez örömöt és ne kínt
okozzon.
Ügyfelet Dögivel!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése