Oldalak

2013. július 2., kedd

Az emberi hullámhossz

Most, hogy megszületett kisfiunk, Vilmos, át lett hangolva a környezet. Vagy én lettem áthangolva. Ami biztos, hogy valami ilyesmit éreztem az üzletben a házasság kötésünk után is. Olyan mintha komolyabban vennének. Férj, Apa, Üzletember, Edző stb. Ezek közös pontok mindazokkal, akikkel kapcsolatba kerülök.

A poszt arról szól, hogy minden embernek van egy épp akkor rá jellemző hullámhossza, ami épp kedvező vagy sem, de bárkit ki lehet zökkenteni egy olyan ponttal, amiben nagyon, vagy épp teljesen nem értünk egyet.


Lássuk csak. Mindig a személyes példa a legjobb példa. Ismersz olyat a környezetedben, vagy esetleg Te magad éled meg, hogy van valaki akivel annyira nem értesz egyet hogy nagyon, mégis keresitek egymás társaságát, jó vele vitatkozni, Már jó előre tudod mit fog egy lépésedre reagálni. Igen, ez olyan mint egy (sakk) játék.

Nekem ügyfelem van, akit tudom mivel lehet kizökkenteni az állandó stresszes nyugtalanságából.. (az a legfőbb gondja, hogy hajlamos túlvállalni magát, amúgy meg lusta és mindent a végére hagy, gondolom sose láttál még ilyet :))

A játék célja nem más, mit eladni a gondolatunkat, annak érvényt szerezni. Az értékesítés is pont ez. Az ilyen típusú emberismeretet lehet tanulni, ami rettentően hasznos, főleg, ha ezen múlik a céged, a jutalékod, a gyerekeid karácsonyi ajándéka.

Tréner barátom, PZS csinált egy rövid szemléltető videót is a leggyakoribb ügyfélhelyzetekből amikkel értékesítő találkozhat, viszont ritkán ad el pedig el lehetne. Katt és meglátod!

Egy szakmai közösségben vita alakult ki a manipulációról. Kicsit álszentes vita volt, főként mert marketingesek magyarázták, hogy ők nem manipulálnak. Akkor biza mit csinálnak. Akkor mikor valakinek el szeretnél adni (és a jó szándék a standard) és azzal gyanúsítanak hogy manipulálsz, mert pont azt és úgy mondod ahogy a másik fél azt elvárja, akkor neked van igazad és jól csinálod.

Nem mondhatod egy feszült ügyfélnek hogy " ennye má lesz ez még jobb is bátya csak vegye meg a termékemet occsón" mert amúgy az igazi tartalom pont ez, csak ebben az univerzumban a nyelv lehetővé tesz, hogy mindenki értelmezhesse a kommunikációt a szája íze szerint. 

Van egy játék, amikor egyes szavak negatív, pozitív vagy semleges mivoltját nézzük meg. Ekkor a csapatnak mondunk szavakat, ők leírják hogy a szó hallatán milyen érzés fogta el. Ha semmilyen akkor nyilván semleges. Ekkor sorolsz szavakat mint például, otthon, család, kutya, alma, varjú, díjmentes (itt lehetnek olyan szavak amik a szakmádból adódnak) politika, manipuláció, sör stb.
Egy nagy táblán összeszeded a válaszokat és azt fogod tapasztalni hogy nincs maximum 1-2 eset amikor mindenki ugyanazt érzi a dologgal kapcsolatban. Főként akkor érdekes a játék, a mondjuk a terméked /piacod érveivel, jellemző szavaival játszod el. Meg fogsz lepődni. Volt hely, ahol a válaszadók 65%-a a posztját negatívan látta, és csak 15% pozitívan. Ezek után nem volt kérdéses miért nem megy jól a termelés.

Játék közben tudunk csak fejlődni, ahhoz edzeni kell.

Ügyfelet Dögivel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése